17 Ağustos 2015 Pazartesi

Gazze Blues


Selam. Bu ara okuma hızım arttı yine. Hafta sonunu 3 kitapla kapattım. Hatta dördüncü kitabın da yarısına geldim. Kitap okuma hızımın azalma nedenini buldum. Yolculuklarda daha az şehirler arası otobüs kullanmaya başladığımız için artık kitap okuyamıyorum. Ama bu hafta sonu Kuşadası'na yalnız seyahat ettim ve doya doya okudum efendim.

Bir günde bitirdiğim kitaplardan biri Gazze Blues. İsrailli yazar Etgar Keret ve Filistinli yazar Samir El-Youssef'in savaş sırasında artık savaş karşıtı imza toplamaktan başka bir şey yapmak adına yazdıkları bir kitap. Kitabın ilk yarısı Keret'in kalan yarısı da El-Youssef'in gözünden savaşı anlatıyor.

Ben daha önce Etgar Keret'ten Buzdolabının Üstündeki Kız ve Tanrı Olmak İsteyen Otobüs Şoförü isimli kitapları okumuştum. Bu kitap içerik ve çıkış noktası olarak o kitaplardan biraz farklı olsa da kesinlikle üslup ve dil açısından yine benzer keyfi veriyor.

Meraklısına tavsiye edilir.

Ayrıca, "İki tür insan vardır, duvarın yanında uyuyanlar ve onları yataktan aşağı iten birinin yanında uyuyanlar."

0 yorum:

Yorum Gönder