15 Mart 2015 Pazar

Alemdağ'da Var Bir Yılan


2014 yılının sonunda okuduğum Sait Faik Abasıyanık'ın Alemdağ'da Var Bir Yılan isimli kitabıyla ilgili yorumlarımı da paylaşmadan geçmeyeyim. Hazır bugün fırsatını buldum ve kırdım bacağını şeytanın, rafta bekleyen iş kalmasın.

Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları'ndan yayınlanan Alemdağ'da Var Bir Yılan'ın bu yayınevindeki üçüncü baskısına yetişebildim. Anladığım kadarıyla da toplamda otuz birinci baskısını okumuş oldum. 10 Aralık günü, eşimi ziyaret etmek için gittiğim Belçika'nın Leuven şehrinden Türkiye'ye dönmeye çalışırken okumaya başladığım bu kitabı aynı gün Brüksel'den İstanbul Sabiha Gökçem Havalimanı'na gelen Türk Hava Yolları uçağında bitirdim. Uçuşun sefer sayısını hatırlayamadım, kusura bakmayın artık!

On yedi öyküden oluşan kitap benim okuduğum ilk Sait Faik eseri. Bu kitaptaki "Hişt, Hişt!.." öyküsünü sevdim ben en çok. Bu hikayenin bir bölümünü yıllar önce katıldığım bir atölyesinde okumuştu Hakan Hoca, kitapta görünce aklıma geldi hemen.

"Nereden gelirse gelsin dağlardan, kuşlardan, denizden, insandan, hayvandan, ottan, böcekten, çiçekten. Gelsin de nereden gelirse gelsin!.. Bir hişt hişt sesi gelmedi mi fena. Geldikten sonra yaşasın çiçekler, böcekler, insanoğulları.

-Hişt, hişt.
-Hişt, hişt,
-Hişt, hişt."

Bu öykünün Ezginin Günlüğü'nün Hişt Hişt şarkısıyla bir alakası olup olmadığını bulamadım ama bence kesinlikle var. Okuyuverelim efendim!

0 yorum:

Yorum Gönder