15 Mart 2015 Pazar

İnsan Olmak


Daha önce Engin Geçtan'ın Hayat isimli kitabını okumayı denemiştim. Çok güzel ve akıcı başlayan kitaptan bir süre sonra sıkılıp kitabı yarım bırakmış ve bir daha böyle psikiyatri kökenli kişilerin kitaplarını okumamaya karar vermiştim. Ama baktım ki konu yani İnsan Olmak çağımızın ve hepimizin sorunu bu kült kitabı gidip aldım Ezgi Kitabevi'nden 2014 sonunda -ki 2015 yılında kitap da satın almayacağım demiştim- ve kitabı da öncelikli olarak okunacaklar listeme ekledim son dakikada.

17 Şubat'ta başladığım kitabı 13 Mart'ta bitirebildim. Hayat'ta yaşadıklarımın aynısını bu kitapta da yaşadım. Başlangıçta sürükleyici, ortadan sonra kendini tekrar eden didaktik bir anlatı. Ama bu kez direndim, haftalar kaybetmek pahasına da olsa sabırla tuttum elimde ve iki gün önce kitabı bitirdim.

İnsan olmayı birey ve toplum, anne-baba ve çocuk, insanlardan korkmak, öfke ve düşmanlık, değersizlik duygusu, kaygı, sorumluluktan kaçış, yalnızlık, ortakyaşam ilişkisi, nevrotik kısırdöngü, yaşam ve ölüm, kendini yaşamak başlıkları altında değerlendiriyor, inceliyor ve anlatıyor Türk psikiyatri profesörü, psikoterapist ve yazar Engin Geçtan.

Özellikle çocuk sahibi olan tüm ebeveynlerin ya da olmayı planlayan ve ebeveyn adaylarının bu kitabı mutlaka okumaları gerektiğini düşünüyorum. İnsan okudukça kendi hayatında ve yetiştirilişinde ebeveynlerinin yaptığı doğru ve yanlışlardan o kadar fazla şey buluyor ki "Keşke daha önce okusaydım," demeden edemiyor.



0 yorum:

Yorum Gönder