17 Ağustos 2015 Pazartesi

Tante Rosa


Bu hafta sonu okuyabildiğim kitaplardan biri de Sevgi Soysal'ın İletişim Yayınları'ndan basılan kitabı Tante Rosa oldu. 2009 yılında eski işyerimde bir arkadaşımın elinde görmüştüm bu kitabı. Sanırım kitap, kapağındaki yazarın kocaman resmi nedeniyle itici gelmişti bana. O zamanlar Sevgi Soysal'ı da bilmiyordum açıkçası. O nedenle alıp okuyabileceğim kitaplardan biri olmadığını düşünmüştüm. Bakın siz de üstteki fotoğrafa, haksız mıyım yani? Bugün dürüstlükle yanıldığımı itiraf edebilirim.

Bugün ofiste bir arkadaşım bana "Sen çok kitap okuyorsun, okuma!" dedi. Böylesini de yeni gördüm, duydum. Ben okudukça rahatlıyorum, okuyamadıkça da darlanıyorum. Ah bir de bunun farkına varılsa değil mi ama?

Tante Rosa, Sevgi Sosyal'ın kızı Funda Sosyal'ın önerdiği ilk Sevgi Soysal kitabıdır. Onu anlamak için ilk bu kitabı okumak gerekir. Sevgi Sosyal o dönemde bu kitabı yazdığı için çok eleştirilir. Çünkü Tante Rosa yabancıdır, ahlaksızdır, meydan okuyucudur. Türk kültürüne taban tabana zıt davranışlar sergilediği için karakter yazar tarafından Ayşe Teyze olarak değil de Tante Rosa olarak yaratılmıştır.

Kitabı okudukça Küçük Prens, Küçük Kara Balık gibi masal kitaplarına benzettim dilini. İçindeki çizgi resimler de ayrıca harika. Tüm öykülerde Sizlerle Başbaşa isimli bir dergiden bahsedilir. 

Aslında Tante Rosa, yazarın teyzesi Rosel'in kişiliğinden yola çıkarak birbirine bağlı öykülerden oluşan kitabıdır. Sevgi Soysal'ın çizdiği Tante Rosa portresi ancak modern toplumda varolabilecek ve okuyan her kadına tanıdık gelen bir kadındır.

"Tante Rosa bir kapı dışarı atılmadır."


0 yorum:

Yorum Gönder