17 Ağustos 2015 Pazartesi

Gizli Ajans


Alper Canıgüz'ün varlığını öğrendiğim an Oğullar ve Rencide Ruhlar, Alper Kamu Cehennem Çiçeği ve Tatlı Rüyalar'ı arka arkaya okumuştum. Yazarın yayınlanan şimdilik sadece dört kitabı olması nedeniyle Gizli Ajans'ı kuytu bir köşeye saklamış ve okumamıştım. Ama bu yılki okuma listemin artık didaktikleşmesi ve yaz mevsimiyle alakası olmayan darlayıcı bir hal alması nedeniyle hemen devreye soktum kendisini cankurtaran babında.

"Borges ile Kemalettin Tuğcu'nun aynı kişi olduğunu öğrendiğimde, hayatta bundan daha korkunç bir gerçekle karşılaşamayacağımı düşünmüştüm." diye başlıyor kitap. Zaten bu kadar can alıcı bir cümleden sonra da akıp gidiyor.

Bir gecede okunabilecek, süper, über, hiper akıcı bir roman; Gizli Ajans!

Her türlü alavere dalavereye gelen ana kahraman Musa ve olayların şekillenmesini sağlayan yan karakterler. Yine bir psiko-absürd üslup ve dil.

Alper Canıgüz, dinlediğim en mütevazı, en komik ve en akıllı yazar. Keşke o hep yazsa da alıp alıp okusak.

Tüm Alper Canıgüz kitaplarını mutlaka okuyun, okutun efendim.
Hatta sevdiklerinize de alın, hediye edin. O derece güzel yani.
Tıpkı Cem Yılmaz'ın şovları gibi, komiklikler, şakalar ve bol bol sürprizli sonlar.

"Düz bir çizgi çekmek istiyorsan, asla kalemin geçtiği yere değil, ulaşacağı noktaya bakmalısın."

0 yorum:

Yorum Gönder