4 Eylül 2015 Cuma

Uyku


Birinci baskısı Ağustos 2015'te Doğan Kitap'tan yapılan Haruki Murakami'nin Uyku'sunu idefix'te gördüğüm gibi koşup aldım en yakın D&R'dan. Hay koşmaz olaydım! O ne şok o! Kitap toplamda 90 sayfa. Bölüm aralarındaki boşluklar dahil. Bunun 20 sayfası ne idüğü belirsiz illüstrasyonlarla dolu. İncecik kitap fuşe kağıda sert kapaklı olarak basılmış ve hal böyleyken tabii ki de fiyatı tam olarak 35 TL! Türkiye'de kitap fiyatları zaten çok yüksek. Okuma hevesi olanı da niye canından bezdirirsin arkadaş! Neresinden bakarsan bak yapılan satış stratejisi gerçekten anlamsız, okuru düdüklemekten başka! Sanırsın baş ucu kitabı!

Murakami Reyiz'e kıyamadık, verdik tabii ki de 35'i çatır çatır ama içimde kalmadı da değil. Ömrümde ilk kez kitaba verdiğim paraya acıdım ya la! Kitap cücük kadar olduğu için bir günde okunuyor. Kitapta on yedi gündür uyuyamayan bir kadının yaşadıkları anlatılıyor. Bir de kadının uykusuz kaldığı bu süre boyunca defalarca Anna Karenina'yı okuması. Ben henüz Anna Karenina okumaya cesaret edemediğim için bu kitapla ilgili kısımlardaki anlamları tam kavrayamamış olabilirim, o ayrı konu. Ama insan nasıl yaşar o kadar uykusuz kaldıktan sonra biri bana anlatsın lütfen! Murakami Reyiz de tıkanmaya başladı anlaşılan. Zirvedeyken bıraksın bence.

Velhasıl kelam, bu kitabı alıp da yayınevini, yazarı zengin etmeyin. Bende var, isteyin benden, ben size veririm. Gerek yok.

Hayır, niye böyle ucuz hesaplara giriliyor ki?
Çok kızdım bak şimdi, yeniden!


0 yorum:

Yorum Gönder