4 Eylül 2015 Cuma

Yıldız Yaralanması


"Her şey insanlar için, görmek öğrenmek için, bazen zor da olsa" Bu kitabın şarkısı da Şebnem Ferah'tan gelsin o zaman; Her Şey İnsanlar İçin. Bu kez de önce şarkıyı yazmış olalım efendim.

Bu yılın #herhaftayabirkitap listesinden devam ediyoruz. Sıradaki kitabımız Perihan Mağden'in 2012 Kasım'ında Everest Yayınları'ndan çıkan Yıldız Yaralanması. Aslında ben Perihancığıma küsmüştüm canikolarım. Kendisi bir ara kapitalizm rehavetine kapılıp köşe yazılarını desteleyip okura kitap diye boca etmeye başlamıştı zira. Adeta bir Yılmaz Özdil, Ece Temelkuran, Gülse Birsel'e bağlamıştı. Neyse ki kendini toparlayıp bir roman yazmış. Biz de vazgeçtik gururumuzdan ve paşa paşa satın aldık. Hatta başımızın tacı ettik, onca kitap arasından önceliklendirip 2015 listemize aldık kendisini.

Şimdi kitap bittikten sonra "iyi de etmişim" diyemiyorum, "n'aptım lan ben" de diyemiyorum açıkçası. Değişik duygular içindeyim. Bu kitabı normalde okumamam lazım, bu kadar edebiyat atölyesinden, yaratıcı okurluk seanslarından sonra ama dedim ya Perihan'dır, canımızdır, ciğerimizdir. Yaptık yine bir delilik!

Kitap, Sun adındaki bir kızın evden kaçıp hayranı olduğu Yıldız isimli şarkıcının gizlice evine yerleşmesi, Yıldız'ın onu bağrına basması, hatta abartıp kendine benzetmesi temelinde dönüyor. Zaman geçiyor, merak eden anane, çıldırmış bir anne ve vazgeçemediği yeni hayatı arasında sıkışıp kalıyor Sun.

Ve sonunda tabii ki de her şey olacağına varıyor. Şimdi spoiler veriyorum aman dikkat! Sun doğru yolu bulup paşa paşa onu büyüten ananesine dönüyor.

Eee, boşuna dememiş canım Murat Belge "Olgunlaşmak, yaralanmaktır." diye.

Hadi bakalım, şıkır şıkır sayfa seslerini duyalım!

0 yorum:

Yorum Gönder